Las Vegas en Death Valley

27 september 2017 - Monterey, California, Verenigde Staten

We hebben eindelijk weer een beetje fatsoenlijke WiFi waardoor ik weer wat kan schrijven.

We zijn redelijk vroeg naar Las Vegas gereden dus het is niet gelukt om in het donker aan te komen rijden. Omdat we nog genoeg tijd hebben stoppen we langs de Hoover dam en daarna rijden we naar ons hotel. We verblijven in Excalibur, een hotel in de vorm van een kasteel met in het hotel een ridder thema. Zodra je binnenkomt ben je gelijk in het casino gedeelte. Honderden spelmachines, maar ook poker tafels en uiteraard roulette. In het hotel zijn er genoeg restaurantjes en kiezen we een Italiaans restaurant. Concept is grappig, het gerecht dat je kiest is voor 2-3 of voor 5-6 personen. De pasta die we gegeten hebben moet ik zeggen was ook super lekker en kregen we samen niet op. Alle porties hier zijn groot inAmerika, heb hier nog geen ene keer m'n bord leeggegeten. Na het eten wandelen we wat over de Strip. Over felle neon verlichting en bussen die met reclame door de straat rijden. Ik wil graag naar het Bellagio hotel, waar daar hebben ze een vijver voor het hotel liggen waar een water en muziek show te zien is. Als we daar aankomen is het een minuut of 10 wachten en dan begint het. Op het nummer Uptown Funk dansen de fonteinen alle kanten op. Echt een gaaf gezicht.

De volgende ochtend worden we vroeg opgehaald voor onze helicopter vlucht. Bij het vliegveld aangekomen worden we gewogen voor de balans van de helicopter. Na bijna een uur wachten is het dan zover. Wordt er eerst nog een leuke foto gemaakt met onze piloot en stappen we daarna met 4 anderen in. We worden vantevoren gewaarschuwd dat er veel wind staat dus dat we turbulentie kunnen verwachten. Dat valt gelukkig wel mee en het was echt een belevenis. Na ongeveer 20 minuten landen we in de Grand Canyon en krijgen we een rieten mandje met onze lunch en wordt er champagne geserveerd door onze piloot. Binnen 10 minuten moet de lunch naar binnen worden gewerkt en stappen we weer in. Onderweg vertelt de piloot over de omgeving. We hebben dan niet alleen een stukje van de Grand Canyon gezien, maar ook de Hoover dam en Lake Mead.

Na het eten doen we nog een gokje. Ton z'n droom om miljonair te worden is helaas niet uitgekomen.

De volgende ochtend rijden we naar Death Valley. De omgeving is veel mooier dan we hadden verwacht. Rotsen in allerlei kleuren en de temperatuur valt ook mee. Het is zo'n 30 graden en dat is onder de normale temperatuur in deze tijd van het jaar. Ben er niet echt rouwig om. Als we bij het hotel aankomen blijkt dat deze lage temperatuur zorgt voor bewolking. Daardoor is de zonsondergang nauwelijks te zien en zien we ook geen sterren. Beetje jammer.

Foto's uploaden duurt lang dus dat is voor vanavond.

1. Leny:
    28 september 2017
    Wat mooi geschreven !!Gaaf wat jullie allemaal doen. Dat is echt genieten. Veel plezier nog xx