Sedona en omgeving

17 september 2017 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Donderdagochtend starten we de dag met een jeep safari door de mooie rode bergen van Sedona. We krijgen een privé gids die de Outlaw trail met ons gaat rijden. In totaal zijn we 3 uur onderweg. Deze trail dankt zijn naam aan de rots waar we heen gaan rijden waar vroeger bandieten zich verscholen om reizigers te beroven.

We krijgen te horen hoe de stad is ontstaan en hoe de verschillende rotsformaties worden genoemd. Zo is er een rotspartij die lijkt op een slapende beer en dus Bear rock wordt genoemd. De natuur is indrukwekkend en komt op de foto's niet tot zijn recht.

We willen ook nog wat wandelen en kiezen voor de Westfork trail. Hiervoor moeten we eerst de bergen in rijden en kunnen dan parkeren bij het begin van de wandelroute. Deze route is 3,3 mijl en we doorkruisen meerdere keren een riviertje dat we dus ook moeten oversteken. De mooie natuur blijft ons maar verbazen, de Veluwe is er niks bij. De 3,3 mijl aan het begin aangegeven is alleen heen en terug beginnen we wat moe te worden. Ton glijdt daardoor uit midden in een riviertje en bezeerd zich gelukkig niet al te erg, maar heeft wel een nat pak. De temperatuur is aangenaam dus voordat we bij de auto zijn is hij al weer helemaal opgedroogd.

De volgende dag rijden we een gedeelte van Route 66. Een klein gedeelte van de weg door de dorpjes Williams en Seligman laat nog wat van de originele route zien. Het stelt niet veel voor, maar toch grappig om gezien te hebben.

We rijden terug naar Sedona via het dorpje Jerome. Dit is een oude mijnstad die tientallen jaren geleden te gevaarlijk werd gevonden om nog goud te winnen en werd toen een spookstad. In de jaren 60 is het dorpje weer bewoond geraakt door hippies en dat zie je nog wat terug in de straatjes.

Zaterdag rijden we naar het eerste Nationale park op onze lijst met parken, de Grand Canyon. Door deze canyon loopt de Colorado rivier, die je vanaf de rand niet ziet. Bij binnenkomst van het park steken een aantal herten met jongen de weg over. Deze herten zijn zo groot als onze Edelherten. Veel dieren hebben we nog niet gezien, dus ik wordt hier natuurlijk blij van. Tot nu toe hebben we alleen eekhoorntjes, konijnen en gieren gezien.

Ook hier hebben we weer een wandeling gepland. We lopen de South Kaibab trail die een heel stuk de Canyon in gaat. Maar 30% van de bezoekers doet een wandeling beneden de rand. Wij lopen de trail tot aan het uitkijkpunt Ooh Aah. Het is ruim een half uur alleen maar dalen naar het uitkijkpunt. Na wat mooie plaatjes geschoten te hebben rusten we even uit en eten we wat. Dit trekt de aandacht van 2 eekhoorntjes die absoluut niet schuw zijn en als je niet uitkijkt zo je schoot op lopen. De weg naar boven is zwaar, maar met regelmatig stoppen goed te doen. Dit hadden we niet willen missen.

Met de shuttlebus doen we nog een uitkijkpunt en daarna rijden we nog 40 mijl door het park naar de andere uitgang en gaan we op weg naar ons volgende hotel in Big Water.

1. Leny:
    21 september 2017
    Wat geweldig!!Jullie zien nog eens wat
  2. Leny:
    21 september 2017
    Mooie fotos veel plezier en lekker genieten xx
  3. Dick M.:
    13 oktober 2017
    wat een schitterend landschap !!!