San Diego, Yuma en Tombstone

12 september 2017 - Tombstone, Arizona, Verenigde Staten

Zondag was onze laatste dag in San Diego. We zijn 's ochtends naar de haven gereden en hebben een rondvaart langs de kust gemaakt. De kust ligt vol met marine schepen en op het land zie je tientallen helicopters.

Als we na 2 uur varen weer bij de auto arriveren vertrekken we naar Yuma. Dit is voor ons alleen een tussenstop om de reis naar Tombstone niet te lang te maken. Onderweg zien we alleen maar woestijn. Als we rond 5 uur aankomen is de temperatuur inmiddels gestegen naar 102 graden Fahrenheit. Dit komt overeen met 39 graden Celsius en is zeker voor deze bleekscheet bijna niet te harden. Om af te koelen besluiten we te gaan zwemmen. Het water is helaas bijna net zo warm als de buitenlucht, dus na een kwartier gaan we er uit en geeft de douche de meeste verkoeling. We gaan op aanraden van de receptioniste eten bij een restaurant 8 minuten lopen van het hotel. Met een slakkengang is dit te doen. Tot onze verbazing blijkt het een restaurant met wel 20 mega grote TV's waar voetbal te zien is. Natuurlijk de Amerikaanse variant en er wordt luidruchtig meegegild. Het eten is er prima maar wordt in een razendsnel tempo voor onze neus gezet. Vanwege de herrie zijn we hier ook niet droevig om.

De volgende ochtend vertrekken we op tijd naar Tombstone. De rit duurt 5 en een half uur, zonder stoppen. Het landschap is inmiddels een stuk leuker om naar te kijken. Precies wat je verwacht van het Wilde Westen. Bergen en heel veel cactussen, het voelt alsof we in een strip van Lucky Luke zijn terecht gekomen. Onderweg zien we een auto op een bus van UPS klappen. De voorkant zit helemaal in elkaar. Ton besluit te stoppen en hulp te bieden. Gelukkig zijn er meer mensen die dit doen en komt de jongen zelf uit de auto gestapt nadat een omstander met grof geweld de deur heeft geopend. Nu er zoveel mensen zijn om te helpen en de bestuurder er goed lijkt te zijn afgekomen rijden we verder. Bij aankomst eten we snel wat en vallen allebei om 8 uur doodmoe in slaap.

Vanochtend vroeg weer op om Tombstone te ontdekken. Er is een straat ingericht met authentieke gebouwen uit het wilde westen. We bezoeken een oud gerechtsgebouw en lopen langs wat van de oude gebouwen. We blijken een dag gekozen te hebben waarop  wel van de winkels dicht zijn, dus we hebben het snel gezien.

Op naar de volgende attractie, Kartchner Cavern State Park. Hier boeken we een tour door de grot. Helaas mogen we geen foto's maken, want het is ontzettend mooi van binnen. Allerlei structuren in verschillende kleuren die allemaal zijn ontstaan door de invloed van water. We hebben ook voor het eerst een gids die niet klinkt als een Tell Sell reclame. Voldaan stappen we in de auto en zien onderweg weer de mooiste landschappen voorbij schieten.

1. Jan en Anita:
    13 september 2017
    Hoi
    Wat is jullie eerste verslag leuk geschreven. En omdat je vorige week hier alle foto's nog van hebt laten zien we er de plaatjes bij.
    Dikke kus from us
  2. Samantha:
    13 september 2017
    Ik kan de foto's niet direct in het reisverslag plakken, maar onder het kopje foto's vind je in verschillende categorieën de door onze gemaakte plaatjes.