Monterey, Pismo Beach en Ventura

29 september 2017 - Ventura, Verenigde Staten

Na een nacht goed slapen en wat rondstruinen in de haven gaan we aan boord van een grote catamaran om walvissen te gaan kijken. Bij het wachten in de haven hebben we al zeeleeuwen, zeehonden en otters gespot. Dus helemaal zin om ook walvissen te gaan zien. Het is ongeveer een uur varen voordat we in het gebied van de walvissen komen. Onderweg zien we dolfijnen, vrij grote, die onder de littekens zitten van de inktvissen die ze eten. Onderweg zien we ook in de verte water omhoog komen uit de spuitgaten van walvissen. Uiteindelijk zien we 5 bultruggen die samen met wel honderd zeeleeuwen aan het jagen zijn. Ze duiken met z'n allen onder water om de vissen naar het oppervlak te drijven. Als het zover is springen de zeehonden tegelijkertijd uit het water om de vissen te grazen te nemen en de bultruggen komen daartussen omhoog om hun grote bek te vullen. Supergaaf om te hebben gezien.

Pismo Beach is de stop  aan de volgende dag. De komende dagen hebben we geen wandelingen of excursies meet gepland en kunnen we nog wat uitrusten. We gaan wat drinken bij een strandtentje en komen in gesprek met een Amerikaanse dame en het gesprek komt op President Trump. Zij is ervan overtuigd dat de verkiezing door de Russen zijn beïnvloed en dat zij niemand kent die voor hem heeft gekozen. Ze stelt veel vragen over de Nederlandse cultuur en verteld hoe het in Amerika werkt. Ontzettend lief mens en ze wil uiteindelijk ook met ons op de foto.

Ik schrijf dit in Ventura. Een kust plaatsje maar helaas zit ons hotel niet langs de kust. Onze laatste dag zit er aan te komen en we hebben allebei weer zin om naar huis te gaan. We hebben een fantastische vakantie gehad. Mooie dingen gezien en lieve mensen ontmoet.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade