Lower Antelope Canyon, Bryce Canyon en Zion

19 september 2017 - Brian Head, Utah, Verenigde Staten

Zondag ochtend starten we de dag vroeg met wandelen in de Lower Antelope Canyon.   Deze canyon bevindt zich op een Navajo reservaat, dus moeten we naast het bedrag voor de wandeling ook Indianen belasting betalen. Onze gids is Tony en het is duidelijk dat hij afstamt van de Indianen. Hij vertelt ons dat deze Canyon is ontstaan door regenwater.

We maken hier fantastisch mooie foto's en Tony maakt ook een aantal leuke kiekjes van ons samen. Om de Canyon in te komen moeten we eerst een aantal steile stralen af en vervolgens loops je langzaam omhoog naar de ander kant.

We besluiten hierna nog een even te kijken bij Horseshoe Bend. Dit is een bocht die de Colorado rivier maakt door de Grand Canyon en de vorm van een hoefijzer heeft.

Het is bijna 3 uur rijden naar het volgende hotel. We rijden hoog de bergen in en zien op een aantal bomen al hele mooie herfstkleuren. Ook komen we onderweg nog wat herten tegen, die op een veld vlak langs de weg staan.

Voordat we gaan eten nemen we nog even een duik in het binnenzwembad. Het is maar goed ook dat het binnen is, want buiten is het inmiddels ongeveer 8 graden.

De volgende dag staat Bryce Canyon op het programma. We gaan direct bij aankomst van het park wandelen van Sunset naar Sunrise point via de Navajo loop en Queens garden trail. We lopen 2 en een half uur door schitterende bergenpieken die ze hoodoo's noemen. Halverwege de wandeling nemen we pauze en worden we eerst begroet door Knabbel. Dit brutale eekhoorntje blijft zeker tien minuten om ons heen rennen in de hoop wat te eten te krijgen. Dit gaat niet alleen tegen onze principes in, maar er staat ook een boete van 100 dollar op het voeren van wilde dieren. Op ons geluid komen ook 2 mooie vogels af die Tom ook nog mooi op de foto heeft weten te zetten.

De andere uitzichtpunten bekijken we met de auto en rond half 4 rijden we weer terug naar het hotel. Veel wild onderweg hebben we nog niet gezien. Ja, doodgereden langs de weg, waardoor we weten dat er ook stekelvarkens en stinkdieren in de omgeving leven. Op de terugweg zien we nog een hert langs de weg liggen en net als we opkijken staat daar Bambi zo'n honderd meter midden op de weg ons aan te kijken. We verminderen vaart en pas op 3 meter afstand besluit het beest weer terug het bos in te rennen.

Bij aankomst in het hotel nemen we weer lekker een duik in het zwembad en genieten we ook van het aanwezige bubbelbad. Ze hebben hier ook een stoommachine waar Ton ook graag wat tijd in door brengt. Voor mij is dat echt te warm en heb geen zin om gestrekt te liggen.

Vanochtend was Zion National park aan de beurt. We gaan weer via een andere weg de berg af en komen een bord met Open Ranch tegen. We komen niet de bocht om als we worden gewaarschuwd door een vrachtwagen en bij de volgende bocht de weg vol staat met zo'n 20 koeien. Rustig rijden we verder en waarschuwen onze tegenliggers. Een daarvan let niet op en moet vol in de rem om niet vol op een koe in te rijden.

In Zion aangekomen gaan we naar het startpunt van Angel's Landing. De wandeling die langs een afgrond loopt. De eerste anderhalf uur is het omhoog lopen via ren goed aangelegd pad. Met regelmatig stoppen is dit nog goed te doen. Als we daadwerkelijk aankomen bij het begin van de bergtop zien we tientallen mensen in een rij die doet denken aan een rij mieren langs elkaar heen schuiven om de top te bereiken. We klimmen met behulp van kettingen ongeveer 100 meter omhoog. Op een plateau kijken we nog eens naar de mensen voor ons en besluiten we terug te gaan. Ik weet dat Ton zich alleen maar zorgen om mij zou maken en inmiddels zijn we moe en vinden we het te gevaarlijk om verder te gaan. Wel jammer, maar we zijn blij met de keuze die we hebben gemaakt.

We lopen nog een uurtje langs de rivier die door het park loopt en gaan dan terug. We hebben van meerdere mensen gehoord dat dit het mooiste park is, maar wij zijn tot nu toe allebei het meest onder de indruk van Bryce Canyon.

1. Leroy:
    23 september 2017
    Leuk om te zien dat jullie zoveel plezier hebben in jullie reis :) geniet ervan :D
  2. Jan en Anita:
    24 september 2017
    Toch maar mooi de top in zicht gehad. Blij dat jullie verstanding besloten hebben.