Los Angelos en San Diego

9 september 2017 - San Diego, California, Verenigde Staten

Gister zijn we om 12 uur Amerikaanse tijd aangekomen. Helaas hebben we beiden tijdens de vlucht weinig geslapen, maar is van vermoeidheid nog niks te merken. De controle op het vliegveld van Los Angeles duurt verschrikkelijk lang. We moeten zowel bij een pilaar als een bij douane beambte uitleggen wat we komen doen en onze vingerafdrukken achterlaten. Nadat we het vliegveld hebben verlaten gaan we naar de bus van de autohuur maatschappij. In een overvolle bus worden we vervoerd naar Avis. Daar is het vervolgens zo druk dat we ruim een 1 uur in de rij zijn voordat we aan de beurt zijn. We worden geholpen door een hartstikke aardige kerel die nadat hij merkt dat we uit Nederland komen gelijk verteld dat hij er ooit geweest is en ook zijn ervaring met een coffeshop deelt. Denk niet dat dit de eerste en de laatste keer zal zijn als ze hier horen dan we uit Nederland komen.

We stappen in onze huurauto en vertrekken eindelijk naar San Diego. Als we inchecken in het hotel is het 6 uur. Het tijdsverschil met Nederland is 9 uur, dus het voelt voor ons als 3 uur 's nachts en de vermoeidheid begint toe te slaan. Om toch al een beetje in het ritme te komen en niet al te veel honger te hebben de volgende ochtend, eten we ergens snel een hamburger met patat. Halen we nog wat bier en water en duiken om 8 uur doodmoe ons bed in.

Vanochtend staan we om 7 uur op. Na een ontbijtje besluiten we eerst naar Walmart te gaan, want ik ben m'n mascara vergetenen en kan natuurlijk niet zonder. Ook kunnen we gelijk kijken wat er in de supermarkt te halen is en voor welke prijzen.

Om kwart over 10 komen we aan bij de USS Midway. Een vliegdekschip dat omgebouwd is als museum en door vrijwilligers wordt gerund. Heel veel van deze vrijwilligers hebben in het leger gediend en de eerste verhalen van de vrijwilligers over het vliegdekschip worden al verteld terwijl we in de rij staan. We hebben ons 2 uur vermaakt op dit schip en gaan met een voldaan gevoel naar onze volgende bestemming, Balboa park.

Dit park is een aanrader op vele internet sites. Het is er erg mooi, maar de grote van het park en de hoeveelheid groen vallen erg tegen. We hebben het vrij snel gezien en gaan terug naar het hotel. Ons hotel is vlak bij de kust en op een klein half uurtje lopen schijnen zeehonden te vinden te zijn. Dus we besluiten een stukje te gaan wandelen. En inderdaad, na een half uurtje zien we een aantal zeehonden op de rotsen liggen. Ze hebben jongen en op deze plek leren ze hun jongen zwemmen. Terug besluiten we te wandelen over het strand, waar we lekker met onze blote voeten in de zee lopen. Allebei zijn we niet erg scherp en worden we door een golf verrast. Onze broeken zijn een beetje nat, maar dat kan ons niks schelen. Met 27 graden is dat zelfs een aangename verkoeling.

Terug bij het hotel nemen we een drankje en daarna duiken we even het zwembad in. De dame die met haar man aan het zwemmen is vraagt waar we vandaan komen. Als ze hoort dat we uit Nederland komen vertelt ze ons dat haar man Nederlands spreekt. Ruim 50 jaar geleden is hij met z'n familie naar Amerika geëmigreerd en kan nog aardig in het Nederlands een gesprek voeren. Na gezellig wat gekletst te hebben kleden we ons om en gaan we wat eten in een Mexicaans restaurant. Het voorgerecht is heerlijk, maar het hoofdgerecht valt tegen. Ook de porties zijn iets groter, vooral het voorgerecht, dus we krijgen allebei het hoofdgerecht ook niet op. Het stel van eerder zit een paar tafeltjes verderop en we krijgen van hun een voucher met 25% korting op de rekening in het restaurant. Altijd fijn! Zeker ook omdat niet alles even lekker was. Wat me ook opvalt als we de rekening krijgen is dat frisdrank spotgoedkoop is. Ik heb een glas cola gekregen met daarnaast nog een flacon waar nog een 2 glazen uit te schenken zijn voor 2,50 dollar. Er wordt nog gevraagd of we de restjes willen meenemen. Nou, laat maar.

1. Leny:
    12 september 2017
    Leuke foto.s ziet er goed uit geniet maar lekker. Leuk te lezen wat jullie doen xx