Apache trail

13 september 2017 - Tombstone, Arizona, Verenigde Staten

We zijn vanochtend om half 8 de auto ingestapt om de Apache trail te gaan rijden. Dit is een 40 mijl lange toeristische route dwars door het ruige landschap van de Superstition Mountains in Arizona. De helft van de weg heeft een wegoppervlak van gravel en de andere helft is geasfalteerd.

Onderweg twijfelen we of we de goede kant op gaan en rijden daarom naar het dichtstbijzijnde benzinestation om navraag te doen. Een man die daar staat te tanken legt ons duidelijk uit waar de route begint en vraagt of we weten dat we weg deels onverhard is om verassingen voor ons te voorkomen. Ik heb natuurlijk m'n huiswerk gedaan dus is niet nieuw voor ons. Voor de zekerheid vragen we na of onze huurauto de tocht aankan en dit wordt gelukkig met ja bevestigd.

De trail heeft haar naam te danken aan het feit dat de Apache Indianen al gebruik maakten van deze route. De route is fantastisch mooi en halverwege ontbijten we in Tortilla Flat. Het mag eigenlijk geen naam hebben want er is een restaurant, een souvenir winkel en een klein winkeltje waar je wat te eten en drinken kan kopen. Ik heb hier heerlijke French toast met stroop gegeten en Ton een omelet met van alles en nog  wat er in.

Bijna aan het eind van deze route komen we bij Goldfield Ghost Town. Een dorpje dat werd opgericht in 1892, toen er nog goud in deze omgeving werd gevonden.

Ruim 4 uur later hebben we het eind bereikt en rijden we door naar onze volgende bestemming, Sedona. Hier zullen we de komende 3 nachten verblijven.

1. Sonja:
    14 september 2017
    Ziet er avontuurlijk uit. Levert mooie plaatjes op. Kan me voorstellen dat het genieten is.
  2. Leny:
    15 september 2017
    Heel mooi lijk me wel bijzonder zoiets te doen . Heel veel plezier xx.